zaterdag 9 april 2011




Lek en Lingeroute...
Alblasserwaard daar vind je een puur Hollands landschap met groene weiden met zwart bont vee, knotwilgen en molens, typische dijkdorpen, historische boerderijen en hoogstamfruitboomgaarden.

Wipmolen De Bonk in Lexmond
wil je er meer over weten lees Hier





Ameide, aan de dijk staat een bronzen beeld van man met twee kinderen
in zijn hand de hoenderik(kersenplukmand) gevuld met kersen
en het meisje heeft de kersen om haar oren hangen,
Je ziet aan het drietal dat ze er plezier in hebben.










Nieuwpoort



Ik vind het altijd weer een beetje raar de geamputeerde knotwilgen maar ondanks hun kale houten kop en hun grillige vormen blijven ze mijn aandacht trekken.....























Over een poosje weerspiegeld hun volle pruik weer in het water.
                                           *************

Het is een beetje hoog...en ver weg....en wat donker...
           maar....ze zitten wel op het nest, de ooievaars in Liesveld.

























*Land *Wind * Water*
Kinderdijk










 
En als deze brutale mus van elk bordje de kruimels van de overheerlijke appeltaart op komt pikken zal hij aan het eind van het drukke toeristische seizoen wel een dik buikje hebben!!!


                                                             Fijne zonnige zondag!
                                                              Vriendelijke groeten,
                                                                           Ger

43 opmerkingen:

Anoniem zei

Prachtige foto`s heb je gemaakt van de natuur en de dieren en ohh in Ameide zit een leuke winkel haha en dan dat slimme Musje,lijkt wel op mij whaha,ik ben ook dol op appeltaart,ik heb echt zitten genieten van je foto`s,ik wens je voor morgen een fijne zondag,lieve groet Joke.

Home and Lifestyle zei

Wat een mooie Hollandse plaatjes Ger...we zoeken het vaak ver weg als we op vakantie gaan, maar ook in ons kikkerlandje is zoveel moois!

Voor zo meteen...slaap lekker en ik wens je voor morgen een hele zonnige dag toe!

Lieve groet, Ingrid

Janny zei

Hoi Ger Wat leuk dat je op de voor mij zo bekende plekjes ben geweest
je heeft er een hele mooie serie van gemaakt en veel gezien ,ja het word er nu steeds mooier met al die bloessem bomen en bloemen die groeien ,ja er zat nog zat mooie streken in Holland
complimenten voor je mooie serie
ik wens jullie een hele goede zondag toe
Liefs
Janny

Janny zei

Oh en hoe was het appelgebak bij de Molens ha ha en de musjes ja die komen daar niks te kort die doen zich wel te goed aan al het lekkers
wat weer leuke plaatjes oplevert
Groetjes Janny

Nieske's fotosite zei

Wat een heerlijke Hollandse opnames Ger...
prachtig, divers..geeft mooi verschillende facetten van ons kikkerlandje weer...het groen, het water, De Kinderdijk. IK ben daar nog nooit geweest, maar daar wil ik ook nog eens een keer kijken, Kinderdijk, met al die molen en vaak zijn ze ook nog eens verlicht...
Maar ook je foto van het liefdespaar zijn prachtig....
complimenten derhalve..

gr. Nieske

Unknown zei

Hoi Ger
Kinderdijk...Daar moet ik ook eens naar toe..erg mooi.
De Knotwilgen (en het water) ja dat heeft wat. Ook je foto's van de Ooievaars zijn heel gaaf.
Ik zach ze zondag nog (Utrecht) ..Maar helaas geen fototoestel bij me.
Gr Henk

Anoniem zei

Leuk, bekende plekjes te zien. Je hebt je aardig vermaakt die dat zo te zien. prachtige serie
Groetjes jacqie

Jacoba zei

Wat heb je de sfeer weer mooi waargenomen en gefotografeerd. Echt genieten!
Groeten,
Jacoba

Jeanne zei

Hallo Ger wat leuk je was dus in de buurt .Een heerlijk gebied he en je hebt een mooie reportage gemaakt Wel minder kleurrijk dan je sri Lanka reis he maar niettemin erg mooi . Grt Jeanne

Janny zei

Bedankt lieve Ger
voor je mooie reactie op mijn blog
en ik heb inderdaad een leuke dag gehad heel veel leuke en grappige foto's gemaakt die ik in de loop van de week plaats
fijne avond
Liefs Janny

Anoniem zei

Hoi Ger

Wat een mooi blog heb je, ik heb genoten.

Mooie paasdagen Gr. louisa

Joke van de Klift zei

Ik vind je geen bemoeial Ger, bedankt voor de tip! Zo had ik het nog niet gezien.
Je bent nooit te oud om te leren zullen we maar zeggen.
Ik dacht gezellig vogeltjes in de tuin......

Jij hebt trouwens ook weer een mooie serie foto's op je blog staan, ik vind die van die knotwilgen zo mooi en de weerspiegeling in het water, prachtig hoor.

Groetjes, Joke

greet's foto's zei

lieve Ger,,bedankt voor je reactie, maar wat heb jij een mooie foto's gemaakt,,allereerst de molens,,jeetje wat mooi,ben daar nog nooit geweest,was wel een keer de bedoeling maar toen werd mijn man ziek en is het er nooit van gekomen,

je andere foto's van lek en Linge daar heb ik dichtbij gewoond,we zijn altijd wezen zwemmen in de lek,in onze schoolvakanties,daar gingen we op de fiets heen.knotwilgen hebben wij ook gehad op de boerderij,het doet mij terug verlangen naar vroeger,heerlijke foto's hoor.

je ooievaars zijn prachtig, en heel dichtbij gefotograveerd,
al met al,,,,,hele mooie foto's, liefs van oma nijn

magda zei

My dear friend Ger
There sate to see the beautiful pictures with windmills, canals, the beautiful scenery of Holland!!!!
Now, I knew the Netherlands, i loved, the people polite, smiling!
I see the storks, the serenity of nature and I wish to reiterate ...
Your country is fantastik!!!
Many greetings and kisses

magda zei

My dear friend Ger
I read your interesting story for Keukenhof and I THANK you very much for that !!!
Many greetings and kisses

Passione Helena zei

Lieve Ger, wat een mooie blog!

Ik kan mij met deze computer niet aanmelden als volger, maar ga dat zeker op een andere computer.

Wat een mooie beelden! En wat een interessant verhaal over, over het mijmeren tijdens de geschiedenislessen. Het zal inderdaad in je genen zitten...wat mooi, dat je dat hebt mogen mee krijgen. Geniet er van, dan geniet ik hier met je mee;-)

Bedankt voor je lieve woorden.

Liefs, Helena

Aranka Janné - Photographer zei

Mooie serie neer gezet! Woon vrij dichtbij de kinderdijk, maar nog nooit heen geweest voor foto's. Je hebt me zeker op een mooi idee gebracht! Ik denk je 's avonds hier ook schitterende beelden kunt maken. Groetjes, aranka

Wout zei

Ger, het werkt weer. Ik kan weer reacties plaatsen. Heel hartelijk bedankt voor je interventie. Heel veel dank!
Groet, Wout

Yvonne zei

Erg mooie en leuke impressie van je route! Mooie foto's, mooie uitstraling!
Groetjes van Yvon

lien zei

Wat een prachtige foto's maak jij! Die close-up van het musje, zo lief! De ooievaars, de prachtige oude, kromme bomen. Erg leuk!
Groetjes Lien

BlueShell zei

It's a paradise...
greetings from Portugal

Kees zei

Hoi Ger. mooie serie, ik heb de route al meerdere keren gereden, prachtig veel natuurschoon en historie. Het is een van de vele routes die de ANWB op de kaart heb gezet.
Hele mooie serie heb je er van gemaakt.
Groet Kees

de schoonheid van de natuur zei

Hoi Ger
het is weer een mooie serie geworden mooi.
groetjes Herman.

Janny's Pictures zei

Prachtig foto's van een mooi stukje Nederland. Ik heb de route wel eens gefietst in de lente/zomer maar ook in deze tijd is de route zeker de moeite waard. Erg mooie foto's. Ik ben een van je volgers geworden.
Kom ook gerust een keer bij mij kijken. Grotjes Janny

Loraine Living zei

Prachtige foto's, heerlijk hollands, een mooie route! Bedankt voor je lieve reactie op mijn blog, ja ik ben druk aan het breien, gezellig en het is er echt weer voor. Lieve groet Diana

Loraine Living zei

Bedankt voor je leuke en lieve reactie, ja mijn dochter is te vergelijken met jou kleindochter, Mabel speelt ook piano, zo leuk!
Ik ben druk bezig met de mutjes hoor, heerlijk!

Juliëtte zei

Heerlijk al die puur Hollandse plaatjes! Zo voel ik me ook weer een beetje "thuis". Want dat blijft het hoor!

Liefs, Juliëtte

Joop Zand zei

Een schitterende en afwissselende serie foto's......zo zien we ze heel erg graag..... leuk dat je het bord van Kinderdijk er bij hebt geplaatst.

De Ooievaar foto's zijn ook erg mooi.

Lieve groetjes, Joop

Bedankt voor je fijne reacties.

Anneke zei

wat een prachtige landelijke foto,s van de omgeving.
echt nederlands en zo mooi.
groetjes van an

Joke van de Klift zei

Hallo Ger,

Ik wil je bedanken voor je uitgebreide infomatie van dit prachtige bloempje wat er in onze tuin op kwam, het was echt een verrassing, want ik wist echt niet wat het was, voor het zelfde geld had ik hem eruit getrokken.
Gelukkig heb ik keurig gewacht tot dat het goed te zien was.
Leuk hoor, en nogmaals bedankt, ik ben weer heel wat wijzer geworden.

Lieve groetjes,
Joke

Giancarlo zei

Bello il mulino a vento, e stupendo il nido delle cicogne!! buona serata e felice domenica...ciao

ruma zei

Hello, Ger.

  Your exquisite work leads my impression.
  The passion for the art.  It is universal.

  The prayer for all peace.

Have a good day. from Japan, ruma ❀

CasaDiMama zei

Wat een schitterende foto's!
Ik heb ervan genoten.
Groetjes Tess

Louisette zei

Pracgtige fotos molen en ook profieel met bougainvillier, in africa,my tuin heeft veel bougainvillier bloemen.

Joke van de Klift zei

Prachtige serie Ger,

Mooi is Nederland toch hé?
Als je maar goed om je heen kijkt kun je de mooiste plaatjes maken, ik steek momenteel de meeste tijd in het schilderen en ik heb wel hele mooie foto's gemaakt van de tuin wat er zoal groeid en bloeit.
Ik geniet er echt van.

Lieve groetjes, Joke

Anneke zei

prachtige foto,s van een schitterend landschap.
zo is nederland!
fijne week en groetjes van an

Marjon zei

Hoi Ger
Leuk die informatie bij het "Sinterklaas" beeld.
Dat je dezelfde naam als hem draagt is ook grappig. De bloemen zijn inderdaad geraniums ik had me vergist. Bedankt voor het corrigeren

Op jou blog is het een feest van herkenning. Veel bekende stukjes waar ik zelfs ook regelmatig ben.

groetjes Marjon

Unknown zei

Hoi Ger,
ik ben net met je op vakantie geweest ;) Ik heb nu alle beelden bekijken en ik hoop dat je snel nog eens op reis gaat. Ik heb er geen geld voor en zo kan ik mee reizen :))

Groetjes
Sigi

Carolina zei

Very spectacular pictures. :)
Best regards.

Anneke zei

Hoi Ger de foto van de mist heb ik inderdaad van internet de foto die ik maakte kreeg ik gewoon niet mooi. Net als van het pontje ik ben helaas niet zo fotogeniek. Ik maak ze en ben dan denk ik te kritisch. Maar de blauwe kamer is zeker de moeite waard. Ze hebben ook 2 routes die je met gemak kän wandelen.
Liefs Anneke

Louisette zei

Prachtige fotos van molen en mooie landscapen.

Fernando Santos (Chana) zei

Excelentes fotografias
Cumprimentos

Catherine zei

I love the wind mills I have visited the place already.when we go to Netherlands, I love to see the storks and geese!
Thank you for your visits! Hugs