dinsdag 20 juli 2010

Als ik het bloemetje van de Tradescantia andersoniana of in het Nederlands Dagbloem, Mozes in het mandje goed bekijk is de naam niet vreemd.

De bloemen liggen mooi verscholen in de oksel van het blad.

Ik had jaren geleden een soort in de tuin maar heb het verwijderd omdat de stelen na een regenbui alle kanten op hingen.
Maar plots kwam er een aangewaaide in bloei tussen de Hosta en leverde mij  mooie close upjes op.






Enkele maanden geleden viel mijn oog in het tuincentrum op een zakje met hel blauwe bloemen en zaaide die uit.
In de verste verte niet gedacht dat het om bloemenfamilie ging van wat ik eerder verwijderde uit de tuin.

Totdat het blad ging groeien..........toen wist ik genoeg.
Maar zie....het is toch een andere bloemetje en hel blauw...waar ik voor viel.
En dit soor ligt ook al zo mooi in het mandje verscholen, leuk om te zien.
Maar ook hangen deze na een regenbui langs de pot.......:-(






De onderste 4 opnames zetten ik de camera op macro, maar ik ben nog lang niet tevreden.......
moet nog veel oefenen!!!

Fijne dag!
Groet,
Ger


2 opmerkingen:

Joop Zand zei

Dag Ger

Wel een erg mooie bloemetje hoor, de boveste close-ups vind ik persoonlijk het mooist....kleuren zijn uitstekend.

Bij de onderste opnames heb je meer last van lichtere vlekken, misschien helpt het iets om deze dan vanuit een ander standpunt te nemen....zo probeer ik het meestal te voorkomen....1 of 1.5 stops onderbelichten kan daar ook iets bij helpen.....'t is maar een tip hoor.

Groetjes, Joop

Janny zei

Prachtig Ger
Deze Mozes in het biezenmandje
Ze staan ook in de Heemtuin
Ik ben het wel met Joop eens iets onder belichten hoewel ik met veel licht maar 0,3 is een stop onder belicht en spelen met je diafragma
is ook altijd leuk en spannend veel of weinig scherptediepte
Groetjes Janny
P's het zijn prachtig scherpe en heldere foto's